Denton (Lincolnshire), Church of Saint Andrew

Foto’s: Chris Stafford © 2018

In 1887 bouwde T.C. Lewis een nieuw mechanisch sleepladen-orgel voor de Church of Saint Andrew in Denton (Lincolnshire). In 1950 plaatste een onbekende orgelmaker een elektrische windmotor. In 1976/1977 werd het orgel door Cousans? gereviseerd. Hierbij is het pedaalklavier vervangen door een nieuw radiaal concaaf pedaalklavier.

Dispositie:

Pedal
1 Sub Bass 16
Great C – g3
2 Open Diapason 8 for job 442
3 Lieblich Gedact 8 for job 442
4 Salicional 8 for 442, C-F# from LG
5 Octave 4 for job 442
Swell C – g3  Enclosed
6 Geigen Principal 8 see note 1
7 Rohr Flöte 8 for job 442
8 Geigen Principal 4 for job 442
9 Oboe 8

Couplers:
Swell to Pedal
Swell to Great
Great to Pedal