Foto’s: Tjalling Roosjen © 2013
Gebouwd van 1735 tot 1740 door Johann Mathias Hagelstein. De frontpijpen zijn in 1917 gevorderd, waarna er zinken exemplaren zijn geplaatst. Paul Ott reviseerde het instrument in 1954/1955. Om het pedaal helderder van klank te maken plaatste hij op een extra lade drie nieuwe pedaalregisters: een Nachthorn 1′, Mixtur 5 fach en Cornett 2′. In 1991 is het orgel geheel gerestaureerd door de firma Hillebrand. De frontpijpen zijn opnieuw gemaakt van tin. De toevoegingen van 1955 zijn weer verwijderd. Het mechanische sleepladen-orgel heeft een Neidhardt-stemming. De toonhoogte is 5/8 boven normaal en de winddruk is 68 mm waterkolom.
Dispositie:
| Hauptwerk: | Oberwerk: | Pedal: | Koppelingen: | ||||
| Quintade | 16′ – 1740/1991 | Gedact | 8′ | Prinzipal | 16′ – 1740/1991 | Hauptwerk – Oberwerk – schuifkoppel | |
| Prinzipal | 8′ | Prinzipal | 4′ – 1740/1991 | Subbass | 16′ | ||
| Rohrfloit | 8′ | Gemshorn | 4′ | Octav | 8′ | Speelhulpen: | |
| Octav | 4′ | Octave | 2′ | Gedact | 8′ | Ventil Hauptwerk | |
| Spitzfloit | 4′ | Waldfloit | 2′ | Octav | 4′ | Ventil Oberwerk | |
| Nassat | 3′ | Sesquialtera | 2 fach | Posaunen | 16′ | Ventil Pedal | |
| Mixtur | 4 fach | Dulzian | 8′ | Trommet | 8′ | Calcant | |
| Trommet | 8′ | Bocktremulant | |||||
| Voxhumana | 8′ – 1991 | ||||||






