London, Church of Saint Giles in the Fields

Foto: John Salmon © 2006, gemaakt tijdens de reconstructie van het orgel

Ik zoek nog een foto van het orgel die na de voltooiing van de reconstructie gemaakt is.

In 1900 bouwde Henry Jones een nieuw orgel voor de kerk van Saint Giles in the Fields in Bloomsbury. Bij de bouw werd van het vorige orgel van de kerk, gebouwd door Gray & Davison (1856/1884), veel pijpwerk overgenomen. In dat instrument was echter ook nog pijpwerk van Father Smith aanwezig, overgenomen uit een nog eerder orgel uit 1671. William Drake heeft in de jaren 2005-2007 een reconstructie uitgevoerd.

Dispositie:

Great Organ: Open Diapason I 8′ – Father Smith, Open Diapason II 8′ – Gray & Davison, Stopped Diapason 8′ – Father Smith, Gamba 8′ – Gray & Davison, Principal 4′ – Father Smith, Hohl Flote 4′ – Gray & Davison, Twelfth 2 2/3′ – Father Smith, Fifteenth 2′ – Father Smith, Mixture 3 ranks, Trumpet 8′ – Gray & Davison.
Choir Organ: Stopped Diapason Treble 8′ (TC) – Father Smith, Stopped Diapason Bass 8′ (C-H) – Father Smith, Dulciana 8′ (TC) – Father Smith, Viol d’Orchestre 8′ – Gray & Davison, Stopped Flute 4′ – Father Smith, Piccolo 2′, Clarionet 8′ (TC).
Swell Organ: Bourdon 16′, Open Diapason 8′ – Gray & Davison, Stopped Diapason Treble 8′ (TC) – Father Smith, Stopped Diapason Bass 8′ (C-H) – Father Smith, Keraulophon 8′ (TC) – Gray & Davison, Principal 4′, Fifteenth 2′, Sesquialtera 3 ranks, Cornopean 8′ – Gray & Davison, Oboe 8′, Clarion 4′ – Gray & Davison.
Pedal Organ: Open Wood 16′ – Father Smith, Bourdon 16′, Grand Principal 8′ – Gray & Davison, Flute 8′ – Gray & Davison.
Koppelingen: Choir to Great, Swell to Great, Swell to Choir, Great to Pedal, Choir to Pedal, Swell to Pedal, Choir Suboctave to Great, Swell Octave to Great.

Manuaalomvang: C – f3, Great en Choir met Contra G en Contra A.
Pedaalomvang: C – f1